Psikolojik olarak çocukluğunu hiç hatasız ve eksiksiz yaşayan insanların, yetişkinliklerinde psikolojik esneklik dediğimiz hayat modülüne erişemedikleri bilinmektedir. “Hata Defteri” uygulaması, eğitimin her seviyesindeki çocuklara, insanı hatalı da olabileceği, hatasını kınanma korkusu olmaksızın paylaşabileceği, hatalarının çok etkili bir öğrenme vesilesi olduğunu telkin eder.

Eğitimin, nihai tahlilde, öğretmen-öğrenci ilişkisinden ibaret olduğu düşünülürse, öğretmenin de öğrencilerin hatalarını değerlendirirken, yeni öğretme teknikleri öğrenebileceği ve yeni imkânları keşfedeceği vurgulanır. Haftada bir gün seçilmiş bir sınıfta uygulanabilecek Hata Defteri uygulaması, eğitimin kalitesini artırdığı gibi, çok özel öğrenme fırsatlarını da değerlendirir.

Öğrenmenin yolu, sadece teoriden geçmiyor, pratikler de öğretir, ama hataları değerlendirmek en kalıcı öğrenme yöntemidir.

Yazıyı Paylaş

Senai Demirci

Samsun’da, 11 Kasım 1963’te doğdu. Uzun bir süre genç olarak yaşadı. Gençliğinin ilk kısmı zor sorulara cevap aramakla geçti. Sonra zor cevapların sorularını sormayı öğrendi. Kolay cevapları sevmedi. Ayakkabıcı çırağı olarak çalıştı. Çokça ayakkabı parlattı. Dağlarda inek çobanlığı yaptı.

Bir yorum bırak

Mail Listesine Katıl

YENİ BULUŞMALARDAN VE YENİ YAZILARDAN HABERDAR OLUN

İstenmeyen posta göndermiyoruz!

Sizin için seçtiğimiz yazılar